25 Φεβρουαρίου 2010

Ο καιρός φτιάχνει... ευκαιρία για εξόρμηση

Οδηγίες πρόσβασης στο φαράγγι ''Κόκκινα Πατερά''

Δυστυχώς το φαράγγι στο μεγαλύτερο μέρος του δεν είναι ακόμα επισκέψιμο καθώς θα πρέπει να γίνει διάνοιξη μονοπατιών, προκειμένου οι επισκέπτες να μπορούν να κατέβουν σε αυτό. Παρόλα αυτά μπορείτε να επισκεφθείτε τον καταρράκτη που δημιουργείται στο σημείο που τελειώνει το φαράγγι, καθώς και τα φυσικά μπαλκόνια που υπάρχουν προκειμένου να δείτε το φαράγγι από ψηλά. Εκεί υπάρχει και μια από τις εισόδους του φαραγγιού προκειμένου να κατεβείτε μέχρι σε ένα σημείο.
Για να επισκεφθείτε τον καταρράκτη μπορείτε να ακολουθήσετε την κίτρινη - μπλε διαδρομή. Από τον δρόμο Γαργαλιάνων - Φιλιατρών στρίβετε στον δρόμο προς Βάλτα (κίτρινη διαδρομή), ο οποίος πρόσφατα ασφαλτοστρώθηκε. Μετά από 6 χλμ περίπου συναντάτε σχετική πινακίδα '' προς καταρράκτη'' και ακολουθείτε την κατεύθυνση μέσα από τον χωματόδρομο (μπλε διαδρομή), ο οποίος είναι σε καλή κατάσταση. Στο τέλος του φτάνετε στο σημείο που έχει γίνει διάνοιξη μονοπατιού ανάμεσα στα δέντρα και ακολουθώντας το φτάνετε στον προορισμό σας. Εναλλακτικά για όσους βρίσκονται ήδη στην Βάλτα ακολουθείστε την πινακίδα που βρίσκεται στην πλατεία του χωριού, και 2 χλμ μετά το νεκροταφείο συναντάτε την πινακίδα που προαναφέραμε.
Για να θαυμάσετε το φαράγγι από ψηλά και να περπατήσετε μέχρι κάποιο σημείο μέσα σε αυτό, αρκεί να ακολουθήσετε την ίδια διαδρομή από τον δρόμο Γαργαλιάνων - Φιλιατρών (κίτρινη - πορτοκαλί διαδρομή), χωρίς να στρίψετε προς τον καταρράκτη, και αφού φτάσετε έξω από την Βάλτα ακολουθείστε τον πρώτο χωματόδρομο δεξιά μετά το νεκροταφείο, ακριβώς πριν το παλιό γεφύρι. Ακολουθώντας τον χωματόδρομο μετά από μικρή απόσταση θα φτάσετε ακριβώς πάνω από το φαράγγι και δίπλα ''στης γριάς την τρύπα''. Εκεί βρίσκεται και μία από τις εισόδους του φαραγγιού. Για όσους βρίσκονται στο χωριό ακολουθήστε την προηγούμενη διαδρομή για τον καταρράκτη, απλά μετά το παλιό γεφύρι στρίψτε αμέσως αριστερά. Εννοείται ότι οι διαδρομές αυτές προσφέρονται και για πεζοπορία.
Το όνομα του φαραγγιού οφείλεται στα μεγάλα κόκκινα βράχια που το χαρακτηρίζουν. Το ποτάμι που διασχίζει το φαράγγι καταλήγει στην παραλία του Λαγκούβαρδου και είναι η ένωση τριών διαφορετικών ποταμών που συναντιούνται ακριβώς δίπλα στο χωριό. Όσον αφορά την ''τρύπα της γριάς'' πρόκειται για σπηλιά με δύο εισόδους που βρίσκεται στην άκρη του βράχου πάνω από το φαράγγι. Σύμφωνα με το θρύλο, κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας, έμενε εκεί μια γερόντισσα, η οποία έκρυβε Αρματολούς στην σπηλιά. Οι Τούρκοι αφού την συνέλαβαν και την βασάνισαν τους αποκάλυψε το γεγονός και έτσι, αφού έφραξαν την μία είσοδο της σπηλιάς με βράχο, κατάφεραν να τους εξοντώσουν.