Ενας αετός που θα πετούσε πάνω απ’ την οροσειρά τής Ρόντα της Μάλαγα, θα παρατηρούσε τα διάφορα χρώματα που παίζουν στο τοπίο. Εκείνο που, πράγματι, επικρατεί είναι το κίτρινο που δίνει ζωή στην ελαιουργική L.A. Organic και στο οικολογικό της λάδι, που είναι ίσως το πιο ακριβό στον κόσμο, γύρω στα 44 ευρώ το λίτρο. Μιλάμε για ένα προγραμματισμένο σχέδιο, έτσι που απ’ τα ελαιοτριβεία θα βγουν φέτος 110.000 λίτρα από τον πράσινο χρυσό του έξτρα παρθένου οικολογικού ελαιολάδου. Στην εταιρεία ευρίσκονται επικεφαλής άνθρωποι με διαφορετικά προσόντα. Ενας πολύ καλός οινολόγος, ένας σχεδιαστής για τη συσκευασία, εστιάτορας, επιχειρηματίας κ.λ.π. Αυτοί οι, ετερόδοξης προέλευσης, μέτοχοι επιδιώκουν να προωθήσουν την παραγωγή ενός οργανικού λαδιού. Χωρίς λιπάσματα, καθόλου εντομοκτόνα και ζιζανιοκτόνα και απόλυτη φροντίδα για το έδαφος, αφήνοντάς το να αναπαυθεί όταν χρειάζεται και αποφεύγοντας την υπερεκμετάλλευση. Ολα αυτά φαίνεται να μοιάζουν με ό,τι συμβαίνει με κρασιά που παράγονται σε μικρές ποσότητες και σε υψηλή ποιότητα. «Πέρασε η εποχή που σκεφτόμαστε με όρους μεγάλης παραγωγής και ποσότητας, τώρα προέχει η ποιότητα και η επιλεγμένη διανομή», επισημαίνει η Ελίσα Αλβαρειζ υπεύθυνη αυτού του προγράμματος. Αυτή η φιλοσοφία, παραγωγής λαδιού, σαν να πρόκειται για καλό κρασί, έχει τις ρίζες της στην Λα Αμαρίγια. Ενα κτήμα 12 εκταρίων - όπου εδώ και σχεδόν τρεις αιώνες ευδοκιμούν περίπου δώδεκα ποικιλίες ελιάς σε δένδρα 200 χρόνων - που φαίνεται να έχουν μεταφυτευθεί από την Τοσκάνη της Ιταλίας, αλλά που τώρα περιορίζονται σε μια πλαγιά της οροσειράς Ρόντα. Από αυτό το κτήμα βγαίνουν ήδη 5 είδη λαδιού. Το L.A. Oργανικό γλυκό, το έντονο, το γλυκό χρυσαφί, το έντονο χρυσαφί και το L.A. Οργανικό κουζίνας. Σαν αποκλειστικό προϊόν προετοιμάζεται το «σπίτι της οικογένειας» ένα λάδι από δένδρα και διακεκριμένες ποικιλίες, η τιμή του οποίου θα κυμαίνεται γύρω στα 15 ευρώ σε μικρές φιάλες των 250 ml αριθμημένες καταλλήλως. Αυτό το αυθεντικό λάδι φέρει, επίσης την υπογραφή του Κριστίνο Λομπίγιο, αναγνωρισμένου δοκιμαστή ελαιολάδου, και του Χοσέ Κάνο, πολύ έμπειρου στο λάδι Ανδαλουσίας. Αυτοί οι δύο είναι κυριολεκτικά στην πρώτη γραμμή της μάχης μέσα στο κτήμα. Ανάμεσα στα καθήκοντά τους, εκτός από την ανάμειξη διάφορων ειδών λαδιού με τη συνεργασία ενός κύκλου ειδικών, είναι να εντοπίζουν τους καλύτερους παραγωγούς και κτήματα απ’ όπου μπορούν ν’ αγοράσουν ελιές. Δηλαδή η L.A. Organic λειτουργεί μ’ ένα σύστημα συνδρομητών (όπως στο καλό κρασί) που αγοράζεται εκ των προτέρων ένα μέρος από την πρώτη ύλη και μετά πηγαίνει στο ελαιουργείο. «Οι αγορές αυτές πρέπει να πληρούν τις προδιαγραφές πολύ υψηλής ποιότητας και να είναι οργανικές. Δεν αγοράζουμε συνηθισμένο προϊόν» αναφέρει ο Γκόμεζ Μπαέθα, ιδρυτής και πρόεδρος της L.A. Organic. Η παραγωγή της L.A. Organic θα φτάσει αυτή τη χρονιά τα 110.000 λίτρα (30.000 το 2008). Κανείς δεν αμφιβάλλει πως για ένα τέτοιο προϊόν είναι μεγάλες οι προκλήσεις για το πώς θα εξελιχθεί η διανομή τους. Μέχρι στιγμής το 75% της παραγωγής πηγαίνει στις εξαγωγές σε 20 χώρες (Ιαπωνία και Κίνα είναι οι τελευταίες μεγάλες προκλήσεις) και το υπόλοιπο διανέμεται σε καταστήματα - γκουρμέ, μαγαζιά του ομίλου VIPS, εστιατόρια και εμπορικά κέντρα.
Πηγή: εφημερίδα Ελευθερία (μετάφραση από την EL PAIS: Σ. Παπανικολόπουλος)
Προκηρύχθηκε διαγωνισμός για νέο αντιπλημμυρικό έργο στην Αρκαδία
Πριν από 55 δευτερόλεπτα
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου