30 Ιανουαρίου 2011

Καταρράκτης Βάλτας: ανανεωμένες οδηγίες πρόσβασης

Πριν από μερικά χρόνια έγινε μια προσπάθεια ανάδειξης του καταρράκτη, που βρίσκεται στο τέλος του Φαραγγιού Κόκκινα Πατερά, από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Βάλτας. Γιαυτό το λόγο έγινε η διάνοιξη ενός μονοπατιού και τοποθετήθηκαν πινακίδες προκειμένου να οδηγήσουν του επισκέπτες στο σημείο αυτό. Το λυπηρό είναι πως μετά από περίπου 3 χρόνια οι περισσότερες πινακίδες έχουν αφαιρεθεί από κάποιους, που για δικούς τους λόγους ενοχλούνται. Εμείς θα ξαναπροσπαθήσουμε να σας κατευθύνουμε στο σημείο, αυτή τη φορά με φωτογραφίες...
Καταρχήν όσοι σκοπεύετε να επισκεφθείτε τον καταρράκτη καλό θα ήταν να τυπώσετε τον παρακάτω χάρτη:

Για να επισκεφθείτε τον καταρράκτη μπορείτε να ακολουθήσετε την κίτρινη - μπλε διαδρομή. Από το δρόμο Γαργαλιάνων - Φιλιατρών στρίβετε στον δρόμο προς Βάλτα (κίτρινη διαδρομή), ο οποίος πρόσφατα ασφαλτοστρώθηκε. Μετά από 6 χλμ περίπου συναντάτε κατηφορικό δρόμο στα δεξιά σας όπου υπάρχει και σχετική πινακίδα '' προς καταρράκτη'' (η οποία είχε ξηλωθεί, επανατοποθετήθηκε και ξαναξηλώθηκε!!!) και ακολουθείτε την κατεύθυνση μέσα από τον χωματόδρομο (μπλε διαδρομή).

Ακολουθώντας τον χωματόδρομο φτάνετε σε ένα σημείο όπου ο δρόμος έχει πλέον τσιμέντο και είναι κατηφορικός αρκετά. Στο σημείο που ο δρόμος γίνεται και πάλι χωμάτινος υπάρχει σταυροδρόμι, όπου υπήρχε και εκεί πινακίδα που έχει αφαιρεθεί. Στο σημείο αυτό κατευθυνθείτε αριστερά.

Μετά από περίπου 100 μέτρα συναντάτε τα υπολείμματα μιας ακόμα πινακίδας (τον στύλο της), η οποία σας οδηγούσε προς τον καταρράκτη. Εδώ αφήστε τα οχήματά σας καθώς υπάρχουν και πολλά λάστιχα ποτίσματος στον ελαιώνα και είναι κρίμα να πατηθούν και κατευθυνθείτε ευθεία και ελαφρώς αριστερά, με προσοχή μέσα από τον ελαιώνα, μέχρι να φτάσετε στην άκρη του, εκεί που ξεκινά η άγρια βλάστηση.

Περπατώντας κατά μήκος του ελαιώνα και της άγριας βλάστησης, με κατεύθυνση νότια για 50 μέτρα περίπου, φτάνετε στο σημείο που τελείωνει ο ελαιώνας και που υπήρχε και η τελευταία πινακίδα. Εκεί έχει τώρα τοποθετηθεί μια προσωρινή ταμπέλα που σας κατευθύνει στην είσοδο του μονοπατιού που βρίσκεται ακριβώς πίσω της.

Ακολουθώντας το μονοπάτι φτάνετε στον προορισμό σας.

Εναλλακτικά για όσους βρίσκονται ήδη στην Βάλτα ακολουθείστε την πινακίδα που βρίσκεται στην πλατεία του χωριού (κίτρινη διαδρομή), και 2 χλμ μετά το νεκροταφείο συναντάτε τον δρόμο που προαναφέραμε (μπλέ διαδρομή).
Ιδανικότερες εποχές επίσκεψης είναι τον Χειμώνα, την Άνοιξη και στις αρχές του Καλοκαιριού, όταν θα υπάρχει ακόμα τρεχούμενο νερό.