Σε έξυπνες κινήσεις προκειμένου να προωθήσουν το αδιάθετο προϊόν που έχει συσσωρευθεί στις αποθήκες είτε απορροφάται σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, προχωρούν αγροτικές συνεταιριστικές οργανώσεις από όλη τη χώρα. Δεδομένης της ποιότητας του προσφερόμενου προϊόντος οι συνεταιριστικές επιχειρήσεις προσπαθούν ν’ αποδώσουν μεγαλύτερο βάρος στην αγορά και την εμπορία, καθώς αντιλαμβάνονται ότι σε διαφορετική περίπτωση δύσκολα θα δουν φως στο…τούνελ της αγοράς του ελαιολάδου. Στο «κομμάτι» εκείνο που κατά κοινή ομολογία «χωλαίνουν» εδώ και αρκετά χρόνια, την εμπορία και το marketing και που τόσο η Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Ελαιολάδου και Ελιάς (ΕΔΟΕΕ) όσο και η ΠΑΣΕΓΕΣ αποδίδουν ιδιαίτερη βαρύτητα, αρχίζουν κι επενδύουν σταδιακά ολοένα και περισσότερες αγροτικές συνεταιριστικές οργανώσεις, που παράγουν, μεταξύ άλλων, κι ελαιόλαδο, ανά τη χώρα. Οι συνεταιριστικές επιχειρήσεις καταφεύγουν σε «έξυπνους» τρόπους προώθησης του προϊόντος στον καταναλωτή ακόμη και των μεγαλουπόλεων (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, καθώς δυσκολεύονται να προωθήσουν το τυποποιημένο κι εξαιρετικής ποιότητας ελαιόλαδό τους για διάφορους λόγους, στο...ράφι γνωστών αλυσίδων σούπερ μάρκετς, στις οποίες συρρέει καθημερινά η «μερίδα του λέοντος» του καταναλωτικού κοινού. Από την άλλη, βλέπουν πλέον όλο και πιο ξεκάθαρα ότι πρέπει να επενδύσουν στο «κομμάτι» της εμπορίας και της προώθησης, δεδομένης της άσχημης -κατά γενική ομολογία- κατάστασης όσον αφορά τις τιμές. Τιμές, οι οποίες κατρακυλούν στα επίπεδα του 1992, οπότε είχε σημειωθεί ανάλογο... «κραχ» με το ελαιόλαδο να πωλείται προς 620 δρχ. το κιλό (ήτοι 1,82 ευρώ σημερινά χρήματα) και σημαντικούς παράγοντες της αγοράς να εμφανίζονται ιδιαιτέρως ανήσυχοι ως προς τις προοπτικές και την ερχόμενη ελαιοκομική σαιζόν, δεδομένου ότι, πλέον, η τιμή για το προϊόν οξύτητας 3 δεκάτων έχει σταθεροποιηθεί σε επίπεδα αρκετά κάτω των 2 ευρώ το κιλό. Το ενδεχόμενο να μείνει αδιάθετη στις αποθήκες η παραγωγή, λοιπόν, προβληματίζει τους παραγωγούς αλλά και τους συνεταιρισμούς τους, οι οποίοι αναζητούν διεξόδους. Ένας απ' αυτούς είναι και ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Χουδετσίου, ο οποίος διαθέτει έξτρα παρθένο ελαιόλαδο εξαιρετικής ποιότητας, πιστοποιημένης ονομασίας προέλευσης "ΠΟΠ ΠΕΖΑ", χαμηλής οξύτητας από 0,3 έως 0,5. Ο συνεταιρισμός έχει την δυνατότητα να προμηθεύσει το ελαιόλαδο των συνεταίρων παραγωγών απευθείας στους καταναλωτές σε όλη την Ελλάδα και κυρίως να παραδώσει κατ' οίκον στην Αθήνα οποιαδήποτε ποσότητα ζητηθεί. Μάλιστα όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της οργάνωσης, ο συνεταιρισμός δεν αγοράζει ελαιόλαδο τρίτων, αλλά αποθηκεύει και διακινεί αποκλειστικά το ελαιόλαδο που παράγεται από το ελαιοτριβείο στο Χουδέτσι Ηρακλείου Κρήτης. «Μέσα σε επτά μήνες διαθέσαμε μέσω delivery 16 τόνους λάδι, μόνο στη Θεσσαλονίκη. Τώρα κάνουμε κατ' οίκον παραδόσεις τυποποιημένου ελαιολάδου και στην Αθήνα». O κ. Αντώνης Τσωτσώνης είναι γενικός διευθυντής του Αγροτικού Συνεταιρισμού Πλατάνου Χανίων. Εδώ και λίγο καιρό ο συνεταιρισμός παρακάμπτει μεσάζοντες και σούπερ μάρκετ και κάνει delivery σε σπίτια και καταστήματα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο «Φαλασάρνι», παραγωγής των αγροτών της περιοχής του. Καθημερινά με δύο αυτοκίνητα στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, μοιράζεται κατόπιν παραγγελιών από συνοικία σε συνοικία το επώνυμο-τυποποιημένο λάδι του συνεταιρισμού, με την ανταπόκριση των καταναλωτών να είναι κάτι παραπάνω από μεγάλη. Όπως λέει στην εφημερίδα τα ΝΕΑ ο κ. Τσωτσώνης, «το delivery ελαιολάδου ήταν μια ιδέα του αντιπροσώπου μας στη Θεσσαλονίκη, του Νίκου Κορωνάκη, που έχει κατάστημα με κρητικά προϊόντα. Αποφασίσαμε να την υλοποιήσουμε με πολύ ενθαρρυντικά αποτελέσματα, αφού έχουμε διακινήσει περίπου 16 τόνους, και πριν από δύο μήνες αρχίσαμε να την υλοποιούμε και στην Αθήνα. Σημειώνεται ότι ανάλογα με τις παραγγελίες βγαίνει καθημερινά ένα πρόγραμμα για τις διανομές και ο πελάτης είναι ενημερωμένος για την ημέρα και την ώρα που θα παραλάβει το λάδι του. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που παρουσιάζεται είναι, όπως είναι φυσικό, «η κίνηση και το κυκλοφοριακό. Ειδικά στην Αθήνα το πρόβλημα είναι οι τεράστιες αποστάσεις. Αλλά αυτή ήταν και μια από τις αιτίες που αρχίσαμε το delivery. Οι αποστάσεις στις μεγαλουπόλεις είναι απαγορευτικές πολλές φορές για τον καταναλωτή ώστε να πάρει το προϊόν που επιθυμεί. Με το delivery αντιμετωπίζουμε αυτή τη δυσκολία. Εξάλλου και η συσκευασία πώλησης είναι 5 λίτρα και δεν είναι εύκολο να το κουβαλήσει ο καταναλωτής. Τα σχόλια είναι πολύ θετικά από τον κόσμο και έχουμε πολλές επαναλήψεις παραγγελιών, κάτι που σημαίνει ότι ο καταναλωτής το αποδέχεται. Έχουμε πελάτες πολίτες αλλά και καλά εστιατόρια της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας».
Πηγή: www.paseges.gr
12 Μαΐου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου