28 Ιανουαρίου 2009

Πουλάω το λάδι μου στο Ίντερνετ χωρίς να περιμένω επιδοτήσεις...

«Χρειάζεται οργάνωση και σχεδιασμό. Όλα είναι θέμα μάρκετινγκ, σωστής προβολής και παρουσίασης του προϊόντος μας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Είναι απαράδεκτο να έχουμε τέτοιας ποιότητας λάδι και ποσοστό πάνω από 90% της παραγωγής να πωλείται χύμα, ανώνυμο».
Ο κ. Αντώνης Μπραουδάκης, ελαιοπαραγωγός από την Κρυονερίδα Χανίων, «έζησε στο πετσί του» τη μεγάλη κρίση στην αγορά του λαδιού το 1992. Η κατρακύλα, τότε, των τιμών τον οδήγησε σε διαφορετική διαχείριση του προϊόντος του. Έκανε έρευνα αγοράς και άρχισε να εμπορεύεται μόνος του την παραγωγή του. Όχι όμως με τον κλασικό τρόπο τού «τενεκέ απ΄ το χωριό». Επένδυσε τα χρήματά του και σήμερα είναι ένας από τους ελάχιστους ελαιοπαραγωγούς στην Κρήτη που διαθέτει δικό του τυποποιητήριο και φίρμα στην αγορά: Βraoudakis Family. «Χωρίς να μπω σε κανένα πρόγραμμα επιδοτήσεων, έπαιρνα μόνο την επιδότηση για το λάδι, όπως όλοι οι παραγωγοί».
Πάνω από μία δεκαετία τώρα, ο κ. Μπραουδάκης διακινεί κυρίως μέσω Ίντερνετ (εξασφαλίζοντας παραγγελίες) τριάντα τόνους λαδιού και έχει σταθερούς συνεργάτες στη Γαλλία, την Αγγλία, την Ολλανδία που διαθέτουν στα καταστήματά τους όχι μόνο το λάδι, αλλά και τα υπόλοιπα αγροτικά προϊόντα που τυποποιεί. Τα τελευταία χρόνια η επιχείρηση του κ. Μπραουδάκη απέκτησε υποκατάστημα στη Γερμανία. Τυποποιεί κρασί, μέλι και αρωματικά βότανα τα οποία επίσης εξάγει. «Η αφορμή για να αναζητήσω εναλλακτική λύση ήταν η κρίση στο βασικό μου προϊόν», λέει ο κ. Μπραουδάκης. «Οι κρίσεις στο ελαιόλαδο επαναλαμβάνονται κάθε τρίατέσσερα χρόνια», παρατηρεί.
Σύμφωνα με τον κ. Μπραουδάκη δεν μπορεί κάθε αγρότης χωριστά να κάνει ό,τι έκανε εκείνος. «Απαιτούνται γνώσεις αγγλικών, εξοικείωση με το Ίντερνετ, γνώση των κανόνων του μάρκετινγκ για να παρουσιαστεί ένα προϊόν με ταυτότητα. Δεν μπορούν να το κάνουν οι περισσότεροι αγρότες μόνοι τους, μπορούν όμως να το κάνουν οι οργανώσεις τους: οι συνεταιρισμοί, οι ομάδες παραγωγών, αλλά με την προϋπόθεση ότι θα στελεχωθούν με ανθρώπους που έχουν τέτοιες γνώσεις και όχι από ισόβιους υπαλλήλους που διορίστηκαν με κομματικά κριτήρια. Είναι ανεπίτρεπτο τέτοιοι οργανισμοί να μην απασχολούν ανθρώπους με εξειδικευμένες γνώσεις».

Πηγή: εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ